Lokale fødevare- og outdooraktører i fælles fremstød

0

”Made in Himmerland” er som tidligere omtalt navnet på et nyt samarbejde på tværs af kommunegrænserne i Himmerland.
Det er de tre turistorganisationer VisitRebild, VisitVesthimmerland og VisitMariagerfjord, der er gået sammen med områdets fødevare- og outdoor-aktører for sammen at markedsføre Himmerlands mange spændende fødevare- og outdoor-aktører under ét.

Gruppen, der tæller om-
kring halvtreds lokale fødevareproducenter, gårdbutikker, restauranter og outdoor-aktører holdt i foråret den første af flere ”Made in Himmerland” workshops, og blandt de foreløbige skrivebords-
resultater er en fælles Made in Himmerland hjemmeside, et fælles fødevare/outdoor oplevelses-
kort samt en ”Made in Himmerland” gave/produktkurv med alt godt fra Himmerland.
Kurven skal blandt andet sælges fra Turistbureauerne – og skal give yderligere appetit på Himmerland.

Begejstring på
Guldbæk Vingård
En af de deltagende virksomheder er Guldbæk Vingård, som skaber gyldne dråber på baggrund af den himmerlandske muld:
– Jeg ser store muligheder i netværkssamarbejdet “Made in Himmerland”, siger Jan Thrysøe fra Guldbæk Vingård:. – Vi er sikre på, at det bliver givtigt på tværs af kommunegrænserne at udveksle erfaringer og dele idéer med virksomheder, som vi også deler udfordringer med. Desuden ser vi store muligheder i et samarbejde på tværs af brancher, – hvor mad og drikke kan gå op i en højre enhed med outdoor- og kulturoplevelser, understreger han.

”Made in Himmerland” henvender sig til alle turisme-relaterede erhverv i Himmerland, og skulle der fx være fødevare- eller outdoor-aktører, der ikke deltog i første workshop, er det stadig muligt at hoppe på – næste netværksmøde er i denne uge, torsdag den 14. september og afholdes på Alfa i Års, – og de lokale turistbureauer modtager gerne tilmelding, så grib knoglen eller fat musen..!

Del.

Der er lukket for kommentarer.