Snydepelsene huserer i tv-junglen

0

TV-junglen forvirrer i starten af 2018: Forbrugere strømmer til butikker for at få gode råd.

2018 byder på markante prisstigninger hos traditionelle tv-udbydere, og det får mange danskere til at søge hjælp hos fagfolk for at få den bedste løsning. Ifølge undersøgelse finder forbrugerne kun telefonimarkedet mindre overskueligt.
Med et nyt år er danskerne blevet vant til, at betalingen til tv-udbyderen stiger, og 2018 er ingen undtagelse. Over de seneste mange år er prisen for tv-kanaler steget mærkbart, mens udbuddet af muligheder er udvidet, og det giver grå hår hos kunderne. Forhandlere bliver lige nu besøgt af mange forvirrede kunder, der har svært ved at gennemskue hvilken mulighed, der er bedst.

– I gamle dage var der ikke så meget at tage stilling til. Det var enten en antenne, parabol eller kabelløsning, der leverede kanaler til danskerne. Men i dag er det en jungle at finde den rette løsning, og det mærker vi også hos vores kunder, der søger vores rådgivning til at finde den bedste og billigste løsning.

– Priserne på tv-abonnementer er steget 72 procent siden 2009, mens forbrugerpriserne generelt kun er steget lidt over ti procent, og det får naturligvis også mange til at gå deres abonnement efter i sømmene, forklarer direktør Jens Krogh fra Panasonic Center, der forhandler tv-pakker fra forskellige udbydere og vejleder forbrugerne i at vælge den rette løsning.

Direktøren advarer danskere mod at hoppe på forskellige netbutikkers fupprodukter, der lover at minimere tv-regningen kraftigt ved hjælp af superantenner. Superløsninger findes ifølge Jens Krogh ikke, og desværre er flere blevet snydt.

Del.

Der er lukket for kommentarer.