Spar Nord i Rebild-området opjusterer 2017-forventning

0

Spar Nord Område Rebild præsterer sammen med resten af banken et samlet resultat på 575 millioner kroner efter skat for første halvår 2017, og fortsætter dermed den opadgående kurve fra sidste år.
Samtidig opjusteres forventningerne til hele årets indtjening.

Det er et af de bedste halvårsresultater i bankens 193-årige historie, og ikke mindre end 50 procent højere i forhold til samme periode sidste år .
Det svarer til en imponerende forrentning af egenkapitalen på 14,4 procent.

Lokale glædesudbrud:
– Med et resultat på 575 millioner kroner efter skat og en egenkapitalforrentning på 14,4 procent, er regnskabet for første halvår 2017 ganske tilfredsstillende. Særligt positivt er det, at vi på trods af et stort konkurrence- og prispres fortsat oplever fremgang, og at vi derfor kan opjustere vores forventninger til indtjeningen i hele 2017, siger direktør i Spar Nord Område Rebild Lisa Kjær.
Den positive udvikling kommer blandt andet til udtryk i form af en stigende tilslutning til bankens fordelsprogram. Alene i første halvår i år har de lokale Spar Nord-banker fået flere end 11.000 nye Stjerne- og StjernePLUS-kunder.

Fremgang
i dansk økonomi
En væsentlig forklaring på halvårets gode resultat er, at kundernes evne til at betale deres lån tilbage har udviklet sig mere positivt end ventet, og Spar Nord har derfor samlet set ingen omkostninger til nedskrivninger i første halvår.
– Den positive udvikling på disse områder kan først og fremmest tilskrives den faldende ledighed og fremgang i dansk økonomi, konstaterer Lisa Kjær.
Særligt landbrugskunderne har overrasket positivt, da de i år nyder gavn af en bedre afregningspris på deres produkter.

Godt resultat
trods udfordringer
Til trods for det gode resultat viser det seneste regnskab også en svag stigning i omkostningerne på 3 procent sammenlignet med første halvår af 2016.
– De stigende omkostninger skyldes, at vi i Spar Nord fortsat er i gang med at føre en ny strategi ud i livet, og det betyder, at vi for tiden bruger en del penge på at investere i nye tiltag, som skal gøre det til en endnu bedre oplevelse at være kunde i Spar Nord, slutter Lisa Kjær.

Del.

Der er lukket for kommentarer.