Boost dit immunforsvar – sådan undgår du at blive syg

0

Annonce

Immunsystemets rolle med at beskytter din krop mod skadelige stoffer, bakterier og vira der kan gøre dig syg, er vigtigere end nogensinde. Med en global pandemi er det vigtigt at dit immunforsvar er i topform og det kan du sørge for gennem en række tiltag.

Læs derfor med nedenfor og find ud af hvad du kan gøre for at styrke dit immunforsvar.

Forbedre din diæt

Den mad du indtager spiller en enorm rolle, i forhold til din generelle sundhed, samt dit immunsystem.

Med et regelmæssigt stort indtag af frugt og grøntsager der er rige på vitaminer og antioxidanter, gør du dit immunforsvar en tjeneste. Visse fødevarer som bær, selleri, spinat og broccoli er super gode, hvis du ønsker at opbygge et modstandsdygtigt immunforsvar. Derudover er ingefær, stikkelsbær og gurkemeje vigtige superfoods der virker som et naturligt immunitets-tilskud.

Andre tilskud kan være CBD-tinktur. CBD har antiinflammatoriske egenskaber, som kan reducere immunsystemets inflammatoriske respons, hvilket er fordelagtigt, hvis du ønsker at styrke dit immunforsvar. Du kan gøre brug af CBD-tinktur, når du har brug for en hurtigtvirkende stærk og koncentreret CBD-dosis. Klik her for mere information.

Sørg derfor ikke at gå på kompromis med din kost, hvis du ønsker et stærkt immunforsvar, der kan holde til en del.

Undervurder ikke søvn

En god nats søvn på 7-8 timer er den bedste måde at hjælpe din krop med at opbygge et stærkt immunforsvar. For lidt søvn vil efterlade dig træt og forringe din hjerneaktivitet. Manglen på søvn forhindrer kroppen i at hvile, og dette vil forringe andre kropsfunktioner, der vil have en direkte indvirkning på dit immunsystem.

Drik masser af vand

Det er super vigtigt at drikke godt med vand, for at forblive hydreret. Hydrering hjælper med at skylle toksinerne ud af kroppen og mindske risikoen for influenza. Andre alternativer inkluderer der virker hydrerende er vand med masser af citrusfrugt i eller kokosvand. Du kan med fordel starte dagen ud med et stort glas citronvand, så din krop bliver hydreret godt.

Husk at træne

En god diæt skal følges af en træningsrutine. Husk at træne regelmæssigt; du vil komme langt selv med let træning, da dette også er med til at frigive toksinerne fra din krop. Regelmæssig træning forbedrer stofskiftet, som har en direkte sammenhæng med kroppens immunitet.

Det anbefales at træne i 30 til 45 minutter afhængigt af din udholdenhed. Hvis du ikke er begyndt at træne endnu, er det et godt tidspunkt at starte. Der er flere Youtube-kanaler og apps, der hjælper dig med at træne hjemmefra, hvis du ikke ønsker at gøre brug af et fitness-center.

Undgå rygning, alkohol og andre vanedannende stoffer

Visse vaner som rygning, alkohol mm. har en direkte sammenhæng mellem svækket kropsforsvar og luftvejssygdomme. Det at ryge svækker din lungekapacitet og ødelægger cellerne i dine åndedrætsveje. Det er disse celler der er afgørende for at bekæmpe vira, der kommer ind gennem dine næseåbninger.

Det er derfor en god idé at holde en længere pause fra dette, hvis du ønsker at styrke dit immunforsvar.

Share.

Der er lukket for kommentarer.