Anders And støtter de lokale biavlere med oplysningskampagne

Annonce

Anders And har gennem årene udkæmpet utallige kampe mod stikkende bier, når han ville have fat i deres lækre honning. – Nu er der udkommet et  særnummer af Anders And & Co., udelukkende med fokus på bier og honning, med den 150 års-jubilerende Danmarks Biavlerforening som initiativtager og Friluftsrådet som sponsor. Målet er at reklamere for biavl og honningproduktion både som hobby og erhverv:  – Vi var straks med på idéen, og særnummeret er blevet både underholdende og oplysende, siger Anders And-redaktør Svend Skytte. I Arden/Rebild-området findes flere lokale biavlerforeninger, og de opnår også en vis PR med særnummeret, som er på 52 sider og henvender sig til både børn og voksne: – Vi vil gerne ud til hele befolkningen med budskabet om bierne og deres betydning for fx befrugtning af frugttræer og andre planter, fortæller Knud Graaskov, formand for Danmarks Biavlerforenings 5.000 medlemmer.

Der forbruges iøvrigt gennemsnitligt ét kg honning pr. dansker årligt,  og kun halvdelen avles i Danmark, så der er plads til mange flere biavlere..!