ANNONCE: De bedste og værste positioner at sove i?

0

Din soveposition kan have stor indflydelse på din søvn – såvel som dit generelle helbred. Hvis din stilling når du sover holdning kan potentielt forårsage smerter i ryggen og nakken, træthed, søvnapnø, muskelkramper, nedsat cirkulation, hovedpine, halsbrand, maveproblemer og endda for tidlige rynker.

Hvad er den ultimativt bedste stilling

Selvom det ikke er den mest populære position, ikke ret mange mennesker sover på ryggen, er det stadig den bedste. Det er den mest sunde mulighed for de fleste mennesker, ved at sove på ryggen tillader dit hoved, nakke og rygsøjle at hvile i en neutral position. Det betyder, at der ikke er noget ekstra pres på disse områder, så du er mindre tilbøjelige til at opleve smerter. Sovende hvor du kigger mod loftet er også ideelt for dit tarmsystem. Bare sørg for at bruge en pude, der løfter og understøtter dit hoved, din mave skal være under dit spiserør for at forhindre mad eller syre i at komme op i din fordøjelseskanal. Dog kan at sove på ryggen få tungen til at blokere åndedrætsrøret, hvilket gør det til en farlig position for dem, der lider af søvnapnø.

Den mindst gode position at sove i

Selvom dette er godt til at lette snorken, er det dårligt for næsten alt andet at sove på maven. Syv procent af voksne vælger denne position, men det kan føre til smerter i ryggen og nakken, da det er svært at holde din rygsøjle i en neutral position. Desuden lægger mavesovere pres på deres muskler og led, hvilket muligvis fører til følelsesløshed, prikken, ømhed og irriterede nerver. Det er bedst at prøve at vælge en anden position. Hvis du har svært ved at finde en god position, kan en elevationsseng være en god løsning. Elevationssengen lader dig vælge en stilling, som er behageligt for dig, det oftest er på ryggen i elevationssengen.

Share.

Der er lukket for kommentarer.