Flere grunde til navneskifte hos ”Hvidt og Frit” i Aars – som nu bliver ”rollemodel”

Annonce

Den oprindelige hvidevarebutik i Aars blev startet for 29 år siden. Gregers K. Haislund kom til butikken i 2002 og blev fem år senere i 2007 medejer af butikken.

At man i år valgte at skifte til Hvidt og Frit-kæden er der flere grunde til. Først og fremmest er kæden dansk og drives efter et andelsprincip.

– Det betyder blandt andet, at vi kan handle med stort set alt, hvad vi har lyst til, og at vi er ”vores egne købmænd”. Og så kan vi købe meget billigt hjem, og derfor også sælge varerne væsentligt billigere. I dag har vi et kæmpe udvalg med 350 varer på lager – alle med 4 års garanti, hvilket er lig med tryghed for forbrugeren, fortæller Gregers K. Haislund.

”En fornuftig åbning” – og mere til..!

Indehaveren af Hvidt og Frit fortsætter:

– At skiftet til Hvidt og Frit var en god idé blev meget synligt, da vi åbnede den 2. april i år. Sagt på godt jysk fik vi ”en fornuftig åbning”. Vi kan måske endda tillade os at kalde det en fantastisk åbning! Forud for åbningen havde vi en optimistisk forventning om, at der MÅSKE ville stå omkring 200 mennesker i kø til vores fine åbningstilbud.

– Men vi blev nærmest ”blæst” omkuld af den overvældende interesse, da vi i løbet af lørdagen nåede op på 452 ekspeditioner. Og rigtigt mange af disse var helt nye kunder fra blandt andet Støvring, Arden og Suldrup. Så skiftet til Hvidt & Frit har helt klart været positivt.

Bliver kædens landsdækkende ”rollemodel”

Den fantastiske åbning blev bestemt også bemærket af kædechefen i Hvidt og Frit, som efterfølgende kårede Hvidt og Frit Vesthimmerland til årets forhandler og tildelte butikken et diplom som ”Årets HOF 2016”.

I kædens historie har man aldrig tidligere oplevet en forretning slå en åbning så markant op og give den så meget gas, hvilket også kunne ses på salgstallene både for åbningsdagene og ikke mindst den øgede tilstrømning af kunder siden den 2. april

Dette betyder at kæden ved åbning af nye butikker rundt om i landet fremover vil tage udgangspunkt i erfaringerne fra butikken i Aars.

God service og intelligente hvidevarer

– At folk har taget så godt imod det nye butiks-koncept og os, tror vi også skyldes, at vi brænder for det vi laver. Folk mødes med et smil, når de træder ind i butikken, og vi forsøger at give folk en god og hyggelig oplevelse. Samtidig har vi et stort udvalg – ikke af fremtidens hvidevarer, for de er her allerede nu, nemlig i form af intelligente hvidevarer. For eksempel de topmoderne køleskabe med indbygget kamera, som tager et foto hver gang det lukkes og sender dette til din mobiltelefon. Så kan man se, hvad der mangler, uden at have skrevet en indkøbsliste først. Eller de smarte komfurer, som sender informationer til din Ipad, så du kan følge med i, hvilken temperatur stegen har, og hvornår den er færdig!, slutter Gregers K. Haislund.