Det er altid smart, når flere processer ved salg kan udføres af ét system. Har du en butik, er det fx rart med en ”point of sale”- eller POS-løsning, der både gør det nemt at gennemføre salg, men som også sørger for, at data om lagerkapaciteten opdateres i realtid. Når sådan en proces kører automatisk, er du sikret mod menneskelige fejl – eller: Det bliver svært for medarbejdere at gøre noget forkert.
Lad arbejdsgange ved salg blive udført automatisk
Leder du efter et POS system, kan du fx få en 360° omnichannel til butikker, ehandel og attraktioner. Det lyder meget fancy, men egentlig er det ganske simpelt: Det er et system, som gør, at en masse arbejdsgange i forbindelse med salg udføres automatisk eller bliver lettere at håndtere fra én enhed. Har du webshop, kan du fx få ERP-integrationer til automatisk ordreregistrering i dit økonomisystem
Slip for dobbeltindtastning af de samme data
Med integration af et ERP-system slipper du for dobbeltindtastninger af data, hvilket betyder, at du dels sparer tid, og dels bliver risikoen for irriterende trykfejl reduceret. Får du en omnichannel, kan du ikke blot slippe for nogle manuelle arbejdsgange. Du får også en sikkerhed for, at data registreres, som de skal. Uden et system er det nemt fx at komme til at give forkerte data til fragtleverandøren.
Et intelligent POS-system behøves ikke bygges op fra bunden
Skal sådan et system skræddersys til den enkelte virksomhed? Svaret vil nok være nej for de flestes vedkommende. Systemet skal bare tilpasses, så det spiller sammen ikke blot med din evt. webshop, men også med din fysiske butik. Så sikrer du dig bl.a. imod, at din webshop har varer til salg, som du ikke længere har på lager, fordi du lige har solgt den sidste af varerne til en kunde i den fysiske butik.