Til runde fødselsdage, bryllupper, jubilæer, de halvrunde og runde bryllupsfejringer – sølv-, guld-, diamantbryllup osv. og andre specielle fejringer, hvor der skal store gaver til, kan det være svært at finde på at give noget helt særligt. Men har du tænkt på, at det ikke behøver at være en håndgribelig ting? Du kan give en event, som vil blive husket for evigt.
En event kan være mange ting. En event kan være noget, der inddrager den eller de personer, der bliver fejret eller hele selskabet, eller det kan være ren og skær underholdning. Herunder kan du se idéer til events, som du kan give i gave. Uanset hvad du vælger, så vil det blive en kæmpe oplevelse for alle tilstedeværende. Gaveidéer er der nok af, det er bare at vælge.
Byd op til dans
Fællesdans er noget, der altid ryster folk sammen, så er der flere i selskabet, der ikke kender hinanden så godt, så bestil nogle professionelle dansere, som enten guider gæsterne i at danse, eller som opfører et show, og så kan gæsterne tage fat bagefter.
Bestil en kunstner, der er mester i den type dans, der passer bedst til selskabets smag og alder. F.eks. breakdance, linedance eller folkedans.
Få et cirkus til byen
Nu er det nok de færreste steder, der har plads til trapezflyvende artister eller cirkusprinsesser på hesteryg. Men en klovn eller to, en tryllekunstner eller måske en jonglør kan der nok blive plads til, hvis festen holdes i et stort festlokale.
Hvad end artisten giver grin og latter eller gør gæsterne stumme af beundring, så skal det nok sætte fut i selskabet.
Ansæt en karikaturtegner
Lad en professionel karikaturtegner tegne gæsterne i løbet ad festen, én efter én. Enten ved at de sidder model efter tur, eller ved at karikaturtegneren selv vælger ud, mens gæsterne morer sig.
Denne event giver også hver enkelt gæst et varigt minde med hjem i form af en personlig karikaturtegning.
Den falske tjener eller gæst
Hyr en eller to folk til at spille ”tjener” og/eller ”gæst”. Til at begynde med virker de som en almindelig tjener/gæst, men i løbet af aftenen tager det hele en uventet drejning, som med garanti først vil undre, men senere more hele selskabet.
Til sidst vil det selvfølgelig blive afsløret, og det afsløres også, hvem der har hyret dem.
Inviter idolet
Har æresgæsten/-gæsterne et idol – en komiker, en musiker, en sanger eller lignende. Så book vedkommende til at give en optræden i et aftalt tidsrum.
Optag underholdningen, så æresgæsten/-gæsterne har det til evigt minde.
Underholdning i børnehøjde
Er det et barn, der bliver fejret, eller er der mange børn til stede ved festen, så hyr en ballonklovn, og lad ham/hende underholde med sit ballontrylleri.
De voksne vil med garanti også synes det er imponerende, hvad klovnen kan få ud af sine mange, flotte og farverige balloner i forskellige faconer.