Derfor er det fordelagtigt at indgå årsaftaler på udgivelse af pressemeddelelser

0

Sponsoreret indlæg

Driver du i dag en virksomhed, hvor I er afhængige af, at I får positiv omtale i medierne? Eller måske sidder du som ansvarlig for marketing i en virksomhed, hvor det kunne give et godt boost i både salg og selvtillid, hvis I løbende blev omtalt positivt i medierne med jeres egne historier?

Hvis ovenstående er tilfældet, så vil vi herunder komme med nogle gode grunde til, hvorfor det er fordelagtigt at udgive pressemeddelelser. Selvom det koster penge, så kan en årsaftale med pressemeddelelser faktisk godt betale sig. Der er dog nogle aspekter, man skal have in mente, før man kaster sig ud i det. Vi vil gerne sikre, at I får det fulde udbytte af jeres PR-arbejde, og derfor håber vi, at du vil læse med herunder.

Dine gode historier udgiver ikke sig selv i pressen

Selvom det kunne være fantastisk, hvis man fik alle sine historier udgivet automatisk i pressen, så er det desværre ikke helt sådan, at presseverdenen hænger sammen. Du skal have en god og unik historie, som i høj grad rammer de læsere, som det givne medie har.

For at komme ud og få god PR, så kræver det, at der bliver skrevet nogle historier, som journalister får lyst til at udgive på det medie, som de arbejder på. I kan enten selv vælge at skrive pressemeddelelserne, eller I kan vælge at hyre et PR-bureau ind. Sidstnævnte er ofte at foretrække, hvis ikke man internt i organisationen har de fornødne egenskaber til at udarbejde et godt skriv. Selvom det koster nogle penge, så er I mange skridt tættere på rent faktisk at få omtalen udgivet i et relevant medie. Derudover skal man huske at tænke over, hvor lang tid en medarbejder internt i organisationen vil skulle bruge på at skrive pressemeddelelsen kontra udgiften til en professionel.

Udgiv pressemeddelelser nemt på nettet

I dag findes der mange forskellige portaler, hvor man har mulighed for at sende sine pressemeddelelser ud igennem. Her vil du have mulighed for at kunne sende din pressemeddelelse direkte ud til relevante medier, som så kan vælge at publicere din historie.

For dog at opnå succes med dette, så kræver det som sagt, at du har en god historie, der er velskrevet. Overvej derfor at hyre et PR-bureau ind, hvis ikke I internt har ressourcerne til at skrive pressemeddelelser.

Hvorfor er pressemeddelelser en god idé?

Det kan være ekstremt værdifuldt som virksomhed at få omtale i medierne. Derfor forsøger langt de fleste virksomheder at gøre opmærksomme på sig selv over for medierne. Desværre er det de færreste, der lykkes med at komme ud i medierne. Derfor kan du med fordel overveje en årsaftale med pressemeddelelser, så I løbende kan sende gode historier ud. I løbet af et år kan I nå at skabe mange historier, hvorfor en årsaftale kan være at foretrække, for at I ikke skal betale hver gang, at I har en pressemeddelelse. Det kan hurtigt løbe op i mange penge og blive en dårlig forretning.

Share.

Der er lukket for kommentarer.