Drømmer du om det tyske marked?

0

Annonce

Der er masser af muligheder for at udvide eller skabe en forretning i nogle af vores nabolande, de mest oplagte på mange punkter er selvfølgelig de ørige skandinaviske lande grundet kultur og sprog.

Der er også en del der spejder i den anden retning hvor Storbritannien også er et markedet der på mange punkter er overskueligt.

Og så har vi Tyskland tilbage og det er ikke fordi den er overset på den måde, den kan bare være uoverskuelig på mange flere punkter, et sprog – som de fleste dog har haft under deres uddannelse men ikke helt sidder i skabet. En kultur der har rødder der kan være relaterebar, nok mindst i alkoholen men også i andre perspektiver.

Det er altså vigtigt ikke bare at udarbejde materiale på tysk men at forstå markedet og det kan altså være en fordel at etablere et samarbejde med nogle der har kompetencer inden for lige netop den del.

Det gælder skam ikke kun Tyskland, men generelt når man gennemfører en internationalisering eller gerne vil penetrere et andet marked.

Tyskland har en befolkning på 83 millioner og er derfor betydeligt det største danske naboland.

Er du allerede startet rejsen, enten for dig selv eller med samarbejdspartner, så er du nok slet ikke i tvivl om hvor mange og komplekse udfordringer der kan være ved sådan et projekt.

Og man kommer nok aldrig helt i mål hverken når man penetrerer et andet marked eller vedligeholder sin fast forretning, og der opstår højst sandsynligt mange forhindringer man ikke føler at man ikke lige har kompetencerne til at løse, men så er det godt der er hjælp at hente.

Både når vi snakker om forhindringer på det hjemlige marked og når vi snakker internationalisering.

Især markedsføring kan være en stor forhindring når man gerne vil skalere op, der er nemlig mange elementer i spil, teknisk, indholdsmæssigt og ikke mindst sammenspillet med de andre indsatser og kulturen. Der er nemlig mange der tænker ”Det virkede i Danmark så hvorfor skulle det samme ikke virke i Tyskland” men det er desværre ikke altid sådan det fungere.

Der er som sagt mange elementer i spil når vi snakker om markedsføring og ligesom med et bankrøveri er der mange veje indtil bankboksen, man behøver, nemlig ikke altid sparker hoveddøren op og få alle til at se en, det kan nogle gange have den modsatte effekt.

En af de andre måder hvorpå at man kan få succes er blandet andet ved at starte i det skjulte og lige så stille liste sig ind, det kan blandet andet være med SEO og optimering af ens hjemmeside, så den passer lige præcis til det marked som man gerne vil gøre indtog på.

Og især det tyske marked er der flere kompetente samarbejdes muligheder inden for markedsføring.

Morningtrain er en af dem og de er især stærke på Tysk SEO og har kompetencer der kan bruges i mange aspekter af det tysk marked og markedsføring derpå.

Det er de også hvis du allerede er på det tyske marked, men mangler en løsning der kan forbedre din position på det tyske marked.

Der er altså mange muligheder og især Tysk Seo kan være et overskueligt sted at starte men det gør det altså ikke til et mindre effektivt værktøj.

Share.

Der er lukket for kommentarer.