Er du ansvarlig for PR og kommunikation for et større event eller i en virksomhed? Så kender du også vigtigheden af omtale og kendskab til jeres organisation eller virksomhed. Det er noget af det, der betyder mest for, at kunder eller besøgende vil komme forbi hos jer. Men hvordan får man egentlig besøgende til at huske jer? Det er en kunst i sig selv, og ofte kræver det et fysisk bevis på, at I findes.
Det kan for eksempel være i form af en brochure eller et hæfte. Det er vigtigt, at det er bygget op, så det fanger øjet og interessen med det samme. Det nytter ikke, at det er tungt og fyldt med en kæmpe blok af tekst – et hæfte skal være let og visuelt, så man hurtigt kan danne sig et overblik over, hvem I er og hvad, I står for. Læs mere om tryk af hæfter her.
Find de rette størrelser
Der findes hæfter i stort set alle de størrelser, I kunne tænke jer. For nemheds skyld er det en god idé at holde sig til standardstørrelser, der typisk også er billigere end størrelser, der skal laves på bestilling. Herefter er det med at finde ud af, hvor stort et oplag, hæfterne skal trykkes i. Hvor mange forventer I, der skal deles ud?
Hvis det er et til et event som for eksempel en konference, kan det være, der er en lille velkomstpose til alle deltagende, hvor der ligger forskellige informationer og merchandise i. Her kan det være en fordel at lægge jeres hæfter i, da I på den måde er sikret, at alle får minimum et hæfte med hjem. Her er det især vigtigt, at I har styr på blikfang, så det ikke bare bliver som en seddel, der ender i skraldespanden, når man kommer hjem fra jeres konference.