Reklamegaver bør indgå i din markedsføring

0

blogindlæg

Alle virksomhedsejere ved det; der skal markedsføring til for at nå ud med et budskab og for at få kunder i butikken. Det helt store dilemma går derfor ikke på, om der skal investeres i markedsføring, men nærmere hvilken form for markedsføring der skal til.

I en tid med fuld fart på digitaliseringen kan man hurtigt forblænde sig af de mange muligheder, der er inden for online markedsføring. SEO, influencer marketing, Google Ads, affiliate marketing osv. osv. Online markedsføring kan være enormt effektivt, men man må ikke glemme de helt traditionelle markedsføringsformer. Det er f.eks. muligt at markedsføre sig med reklamegaver – med mange fordele til følge.

Derfor er reklamegaver et effektivt reklameværktøj

Sidder man med et markedsføringsbudget på xxx kroner, så har man selvfølgelig en naturlig interesse i at få så meget ud af hver eneste krone som muligt. Det er her, at du virkelig kommer på arbejde, for hvilken markedsføringsform er den mest effektive? Reklamegaver kunne være et godt bud. Der er i hvert fald flere gode grunde til at markedsføre sig via forskellige gaver.

Der er bl.a. følgende argumenter for at føje reklamegaver til ens marketingmix:

  • Gaverne bliver husket
  • Gaverne skaber opmærksomhed og nysgerrighed omkring din virksomhed
  • Gaverne bliver ofte gemt (f.eks. kuglepenne)
  • Gaverne giver dine potentielle kunder positive associationer til dit brand

… og vi kunne fortsætte med at nævne fordele hele dagen.

Værdien af reklamegaver vil naturligvis variere fra virksomhed til virksomhed og fra gavetype til gavetype. Derfor er det en god idé at dykke lidt ned i, hvad der vil fungere bedst for netop din virksomhed med udgangspunkt i faktorer som bl.a. branche, budget, målgruppe m.v.

Hvilke reklameartikler har den bedste effekt?

Vi kunne godt fortælle dig om, hvilke reklameartikler der er de mest udbredte og populære, men det er mere interessant at kigge på gavernes effekt og dermed værdi. Igen skal det dog understreges, at værdien kan variere fra kampagne til kampagne.

Det er især vigtigt, at man er knivskarp på ens målgruppe, da ens målgruppe og deres præferencer er afgørende for værdien. Er målgruppen f.eks. sportsinteresserede, så er det måske ikke chokolade og chips, man skal investere stort i. Her vil energidrikke eller vand med påtrykt logo give mere mening. Nogen vil måske mene, at det er tanken, der tæller, men hvorfor ikke give en gave, som modtageren rent faktisk vil blive glad for?

Herunder har vi listet nogle eksempler på reklameartikler, der har kastet gode resultater af sig for mange virksomheders vedkommende:

  • Kuglepenne
  • Vin
  • Energidrik
  • Vand
  • Chokolade

Alt ovenstående – og meget andet – kan du f.eks. bestille gennem skuub.dk. De kan også hjælpe med at finde de helt rigtige reklameartikler med afsæt i din virksomhed og din målgruppe.

Gaver med logo lever stadig i bedste velgående

Gaver med logo virker måske lidt gammeldags, men det er faktisk noget, der lever i bedste velgående, og som i mange tilfælde er meget effektivt. Derfor kan der være god grund til at få produceret bl.a. vand og energidrikke med logo, som man kan dele ud til konferencer, messer, netværksmøder og meget andet.

Hvilken reklamegave vil mon falde i bedst jord hos dine potentielle kunder? Det kan du lige tænke lidt over, inden du indhenter tilbud på reklamegaver.

Share.

Der er lukket for kommentarer.