En af de helt store nyheder i 2019 var, at Søstrene Grene ville åbne en webshop. Selvom kæden har været 100% offline siden 1973, havde man nu fra bestyrelsens side valgt, at der skulle nye boller på suppen. Derved varslede man om åbning af en ny butik i starten af 2020.
Vi har dog endnu ikke set webshoppen, og der er endvidere ikke forlydender om, at den er på vej. Derfor venter de danske forbrugere nu i spænding på, om Søstrene Grene i stede har valgt at trække sin udmelding om en webshop tilbage.
Forbrugerne efterspørger en Søstrene Grene webshop
Det har i høj grad været forbrugernes efterspørgsel efter Søstrene Grene, der har gjort, at en webshop nu er under opsejling. Ifølge Retailnews har Mikkel Grene i en pressemeddelelse udtalt, at Søstrene Grene efter mange henvendelser fra kunder med ønske om en webshop, har set mulighederne i at kunne komme med på den digitale vogn.
Søstrene Grene ønsker at gennemgå en større digital transformation, og det er blandt andet det, man som forbruger skal forvente sig af 2020. Hertil er det dog vigtigt at sige, at planen ikke er at lade en ny webshop overtage salget fra de fysiske butikker. Det skal derimod være med til at gøre det muligt for flere danskere at handle de populære varer, der i mange år har været at finde i de fysiske butikker.
Historien bag Søstrene Grene
Søstrene Grene er en fortælling om “Anna” og “Clara”, der siden kædens grundlæggelse i 1973 har været midtpunktet i universet ude i de fysiske butikker. Der er i dag mere end 240 Søstrene Grene butikker (fordelt ud på lande i hele verden), og derfor virker det som en ganske naturlig udvikling, at butikskæden nu ønsker at entrere i den digitale verden.