Tilfredsheds-GULD til Spar Nord i Støvring

Annonce

For andet år i træk kårer Finanssektorens Uddannelsescenter Spar Nord Støvring som det pengeinstitut med de mest tilfredse privatkunder og i år de næstmest tilfredse erhvervskunder blandt de største pengeinstitutter i Danmark.

En omfattende undersøgelse af danskernes forhold til deres bank viser, at Spar Nord Støvring har de mest tilfredse privatkunder og de næstmest tilfredse erhvervskunder blandt de største banker i landet. Bag undersøgelsen står Finanssektorens Uddannelsescenter i samarbejde med analysefirmaet Dataminds, hvor knap 39.000 danskere har deltaget.

Andet år i træk er en positiv overraskelse

– Det kommer bag på os i Spar Nord Støvring, at vi igen i år har klaret os så godt på kundetilfredshed, set i lyset af vores store it-konvertering fra SDC til BEC tidligere i år, siger privatkundechef i Støvring Jan Hansen og fortsætter:

– Ikke at vi har forsøgt at få kundetilfredsheden til at falde, men vi forventede nok lidt hak i tuden, eftersom vi har ændret alle vores digitale løsninger, som kunderne har været vant til. Men sådan gik det ikke, og det er vi utrolig glade for.

Prisen blev overrakt på Finanssektorens Kundedag torsdag i sidste uge i Silkeborg, hvor administrerende direktør Søren Laursen og afdelingschef Pernille Bech Hansen præsenterede resultaterne for dette års benchmark-undersøgelse.

Høj tilfredshed og loyalitet

Undersøgelsen viser, at Spar Nord Støvring både scorer højt på tilfredshed og loyalitet blandt såvel private som erhvervskunder. Også bankens nye netbank og mobilbank er der stor tilfredshed med, ligesom bankens priser og ydelser vurderes til at være meget i balance.

–  Når vi tænker på, hvor mange interne ressourcer, der har været beslaglagt i forbindelse med konverteringen, så er resultaterne et udtryk for, at vores medarbejdere – oveni at skulle sætte sig ind i et nyt system – har gjort en kæmpe indsats for at yde kompetent og tilfredsstillende rådgivning til bankens kunder, siger Jan Hansen.

Personlig og nærværende

Ifølge Jan Hansen giver undersøgelsen anledning til nogle af de samme refleksioner, der har været fremme i forbindelse med lignende kundeundersøgelser:

– Jeg tror, at personlig og nærværende betjening vil være et stærkt aktiv i fremtiden, mens den ændrede kundeadfærd og den stigende efterspørgsel på digitale løsninger er udfordringer, landets banker er nødsaget til at forholde sig til for at kunne bevare deres forretningsgrundlag.

Spar Nord i korte facts:

Med næsten 400.000 kunder, 1.550 medarbejdere og 67 lokale banker (filialer) over hele landet er Spar Nord blandt de største banker i Danmark. Banken har gennem finanskrisen hvert år leveret trecifrede millionoverskud og leverede i 2015 et overskud før skat på 1.074 millioner kroner.

Spar Nord ejes af cirka 117.000 akt