Flere og flere industrier digitaliseres!

0

Selvom vi i dag skriver 2020, så er det bestemt ikke unormalt, at virksomheder ikke er hoppet med på den digitale bølge. Man tænker måske ikke over det som forbruger, men der findes stadig et hav af mindre danske virksomheder, som endnu ikke har fået en hjemmeside, eller som endnu ikke er kommet i gang med annoncering på platforme såsom Facebook og Instagram.

Når det så er sagt, så ses det samtidig også, at flere og flere virksomheder får øjnene om for, hvad en digitalisering af virksomheden kan medføre af positive ting. Især indenfor industrien ses det i dag, hvordan virksomheder hopper med på den digitale bølge.

En hjemmeside er (ofte) ikke noget

Selvom det er et stort skridt i den rigtige retning, når en virksomhed får en hjemmeside i luften, hvor potentielle kunder kan læse omkring de services eller produkter, der tilbydes, så kan en hjemmeside desværre ikke stå alene i 2020. For at en hjemmeside kan have sin berettigelse, så kræver det, at der kommer potentielle kunder ind på hjemmesiden.

I den forbindelse kan digitale markedsføringsdiscipliner være gode at mestre. Robotpalletering og producent af BigBags er ord, som knyttes til virksomheden PanPac.dk, og som samtidig er et godt eksempel på en virksomhed, som har formået at digitalisere sig selv. Selvom virksomheden befinder sig indenfor et område, hvor den digitale udvikling generelt er nogle år bagud, så formår virksomheden alligevel at få den rette eksponering på nettet.

Digital markedsføring er ikke kun for webshop

Når man nævner ”digital markedsføring”, så vil de fleste straks tænke i retning af webshops og netbutikker. Sådan behøver det dog ikke nødvendigvis at være. Markedsføring på nettet kan sagtens benyttes i forbindelse med andre brancher, hvorfor det faktisk er et ganske vidt begreb.

En virksomhed, der udlejer maskiner og lignende, har ligeså meget brug for den rette eksponering, som en webshop har. Derfor er markedsføring online bestemt også et interesseområde for de virksomheder, som historisk set ikke har været så dygtige til at blive digitaliseret.

Potentielle kunder strømer til online

Det er bestemt ikke for sjovt, at virksomheder i dag begynder at blive digitaliseret. De potentielle kunder søger i høj grad på nettet, når der er behov for noget. Her er det naturligvis vigtigt, at man som virksomhed formår at være tilstede. Er man ikke det, så risikerer man at miste kunder til konkurrenterne.

Alle virksomheder egner sig på den ene eller anden måde til at digitaliseres. Selvom vinklen til digitalisering måske ikke er knivskarp fra dag 1, så vil den ekstra eksponering, som online tilstedeværelse kan skabe, være en fornuftig investering.

Hvad end man beskæftiger sig med robotpalletering eller salg af høretelefoner, så er fremtiden digital. Derfor slår vi et slag for, at man straks begynder at tænke det digitale ind i sin forretninger.

Share.

Der er lukket for kommentarer.