Kobberbryllup med god service og lækkert tøj til alle kvindetyper
”Hvordan mon det kommer til at gå..?”
Sådan tænkte Gitte Laust-sen i sit stille sind, da hun i december 2003 tog springet til selvstændig butiksejer på adressen Bredgade 30 i Nørager. Efter 10 år som socialpædagog var hun nu ejer af modebutikken Ellen Kristensen, og torsdag morgen i denne uge er den røde løber rullet ud til kobberbryllup i den populære forretning med de brede smil og den kendte service ud over det almindelige: ”Det kom til at gå rigtig godt” kan Gitte med rette tænke i dag.
Butikkens tidligere ejer – Ellen Kristensen – havde drevet modebutikken gennem 31 år siden 1972, så der var virkelig noget at leve op til: – Min opskrift på at drive forretning er god service, ærlighed, troværdighed og et godt humør, fortæller Gitte og glæder sig over, at konceptet gennem årene i dén grad er blevet bakket op af butikkens smilende personale.
– Tænker vi tolv et halvt år frem, virker det som lang tid, men tænker jeg på de tolv et halvt år siden jeg overtog butikken, er tiden gået utroligt hurtigt, konstaterer Gitte.
Tre generationer
Ellen Kristensen spænder bredt i udvalg, med tøj til enhver alder og pengepung.
– I dag handler det mest om kvindetyper frem for alder, og kunderne sætter pris på, at vi er ærlige og siger vores mening, når vi klæder dem smart på, lyder det fra Gitte, som glæder sig over, at kunderne efter mund-til-øre-princippet er gode ambassadører for butikken og skaffer endnu flere nye kunder.
– Vi gør os stor umage for at finde de helt rigtige og ofte lidt anderledes ting, når vi er på modemesser og køber ind; god pasform, høj kvalitet og personlighed er nøgleordene, fortæller Gitte, som præsenterer lækkert tøj til tre generationer i butikken: Datter, mor og mormor/farmor: – Vi har tøj og tilbehør til enhver stil, type og alder fra 40+ og opefter, størrelse 36-52 i alle prislag til de former, kunderne er skabt med.
Nytænkning og populære arrangementer
I løbet af året er der mange modeshows, kundeaftener, leverandør-besøg og andre arrangementer i butikken.
Allerede nu er der adskillige events i støbeskeen til efterårssæsonen.
Og så er der altid kaffe på kanden, smil på læben og en lille joke med på vejen til kunderne, som er trofaste og kører helt op til 40-50 kilometer for at få det rigtige tøj og en god indkøbsoplevelse med i købet.
– Nytænkning og konstant fokus på altid at være syv skridt foran er vigtigere end nogensinde, så en god hjememside, facebook og instagram er et vigtigt supplement til markedsføringen i dag, kombineret med et godt personale i ryggen, slutter Gitte, som med succes har brugt sin uddannelse som socialpædagog og positiv omgang med mennesker til at fastholde succes’en i foreløbig tolv et halvt år, frem til ”kobberbryllup’et”, som fejres med tre dage fyldt med festlige aktiviteter torsdag, fredag og lørdag.