Rahbek Media fra Aalborg er eksperter i videoproduktion. Se her, hvem de er, og hvorfor du bør vælge dem, hvis du overvejer at få lavet en professionel video til din virksomhed.
Vi skal ikke mange år tilbage i tiden, før det var muligt at skille sig ud fra mængden ved blot at få optaget en mindre video omkring din virksomhed. Det gjorde sig gældende, uanset om du var enkeltperson eller drev en mindre virksomhed.
I dag står det dog anderledes til, da udstyret, der anvendes til videoproduktion, er blevet bedre, billigere og mere tilgængeligt, hvorfor der stilles større krav til videoproduktioner den dag i dag.
Du kan selv optage videoer med din mobiltelefon, hvilket i mange tilfælde er nok, hvis du har et simpelt budskab, som du ønsker at sprede via Facebook eller andre sociale medier. Vil du have et professionelt resultat, som du kan anvende i markedsføringen, er det dog en god idé at hyre en professionel samarbejdspartner.
Hvem er Rahbek Media?
Dét faktum, at det er blevet nemmere og billigere at producere professionelle videoer har medført højere forventninger og krav til kvaliteten end tidligere. Forbrugerne er vant til, at virksomheder udsender content, som ikke bare inkluderer tekst og billeder, men også videoer af meget høj kvalitet.
Videoer anvendes på Facebook, Instagram, hjemmesider, YouTube og via mange andre platforme. Det er vigtigt, at man har ordentligt videomateriale, hvis man vil skille sig ud og være i stand til at konkurrere med de øvrige virksomheder i ens felt, som arbejder med videocontent.
– Her kommer Rahbek Media ind i billedet. Virksomheden tilbyder nemlig alt fra reklamevideoer, eventvideoer, droneoptagelser, produktvideoer og endda et veltilrettelagt videokursus, så du selv kan lære, hvordan du skaber professionelle videoproduktioner for din virksomhed. Her er der derved hjælp at hente, hvad enten man søger en professionel eventvideo eller ønsker at deltage i et lærerigt kursus.
Sådan foregår et samarbejde
Når du samarbejder med Rahbek Media omkring produktion af en video, er der altid et produktionsforløb, som skal gennemgås, før videoen er i hus. Det foregår i forskellige trin, som hver især er med til at sikre, at du ender med et professionelt og tilfredsstillende resultat, du kan anvende i markedsføringen af din virksomhed. Læs med nedenfor:
- Kickoff: Dette er det første trin, hvor indholdet af videoen bliver fastlagt. Her fastsættes det overordnede formål med videoen, målgruppe, visuel udformning og indhold af videoen.
- Præproduktion: Her forberedes indholdet til videoen. Der udarbejdes et moodboard, forberedes til interview, udvælges lokationer og lignende.
- Produktion: Optagelserne påbegyndes, så råmaterialet kommer i kassen. Her anvendes almindelige kameraer, droner, mikrofoner og alt det andet udstyr, der skal til for at optage en professionel video.
- Postproduktion: Videoen klippes og colorgrades, hvorefter der indsættes grafik, så den matcher kundens brand. Det er i denne fase, den sidste hånd lægges på produktionen. Her er der også mulighed for at komme med feedback, så videoen bliver præcis, som kunden ønsker det.
- Opfølgning: Rahbek Media tager kontakt til kunden for at sikre sig, at vedkommende har været tilfreds med samarbejdet – og for at tjekke, hvorvidt kunden har fået det ud af videoen, som de ønskede.