Driver du til dagligt en virksomhed, som ønsker eksponering på nettet, så er du sikkert kommet forbi begrebet ”Google Ads”. Hvis dette ikke er tilfældet, så er det på høje tide, at du lærer lidt om, hvad Google Ads kan gøre for din virksomhed.
Der findes en masse forskellige kanaler på nettet, der kan drive trafik ind til din forretnings hjemmeside. Google Ads er en af disse kanaler, og bliver det opsat samt løbende optimeret korrekt, så kan der være rigtigt mange penge at hente via denne form for annoncering.
Hvorfor er Google Ads smart?
Eksponering på det rigtige tidspunkt det rigtige sted er uundværligt for en virksomhed. Lad os eksempelvis antage, at du til dagligt driver en webshop, hvorfra du sælger proteinpulver. Når potentielle kunder søger efter ”proteinpulver” på Google, så vil det alt andet lige være relativt værdifuldt for din webshop, at få eksponering her.
Et andet eksempel er den lokale bilmekaniker. Så snart uheldet er ude og bilejere har brug for hjælp med deres bil, går langt de fleste ind på Google og søger efter en mekaniker. Her er det vigtigt, at man er tilstede med sine ydelser. Her er Google Ads særlig effektivt.
Du har nok fået øjnene op for, hvorfor Google Ads bør overvejes, hvis ikke du allerede nu benytter dig af det i din forretning. Vi vil i de næste afsnit kigge nærmere på, hvordan man vælger det rigtige bureau til at hjælpe sig.
Dette skal du være opmærksom på, når du vælger et Google Ads bureau
Der findes mange bureauer derude, som tilbyder at hjælpe dig med Google Ads. Det kan være svært at skelne mellem mange af dem, og derfor gør det også selve valgprocessen endnu sværere. Der er dog nogle helt konkrete ting, du med fordel kan kigge efter, når du skal vælge et Google Ads Bureau.
- Har firmaet nogle fornuftige referencer, hvor de tidligere har gjort et godt stykke arbejde for en kunde?
- Kender du nogle i dit netværk, der har benyttet sig af det givne Google Ads bureau, som kan sige god for dem?
- Skal du binde dig i flere år, eller har du en overskuelig opsigelse, hvis ikke samarbejdet viser sig at være godt?
Ovenstående er nogle af de aspekter, du med fordel kan være særligt opmærksom på, når du skal vælge et Google Ads Bureau.
Online markedsføring har aldrig været vigtigere, end det er i dag
Som virksomhed er det vigtigt, at man altid er tilstede, når kunderne søger efter den service eller de produkter, som man tilbyder. Statistikker viser, at langt størstedelen af alle danskere har handlet på nettet minimum 1 gang indenfor de seneste 12 måneder, hvilket blot er med til at understrege vigtigheden af, at man ikke undervurderer e-handel, når strategien skal lægges. Derfor lyder opfordringen herfra til, at man får plads til online markedsføring i budgettet. Her kan Google Ads være et godt sted at starte, da du mere eller mindre fra dag ét vil kunne synliggøre din virksomhed på søgeord, der relaterer sig til din forretning.